השלבים בבניית דק עץ לחצר

אם יש לכם חצר לא מרוצפת מחוץ לבית ותמיד רציתם אזור (לא גדול מדי שלא ישתלט על הדשא…) שבו יהיה נוח להציב כיסאות ושולחן קפה קטן, כדאי לכם לחשוב על האפשרות של בניית דק לחצר. הנפוצים ביותר היום הנם דקים מעץ וניתן לראות אותם הן בבתים פרטיים והן במשרדים ובמוסדות ציבוריים, על אזור מרוצף וגם על האדמה.

שלבים בבניית דק עץ?

הדבר הראשון הוא ללכת להתרשם בחנויות מסוגי דקים השונים שיש היום בשוק. שימו לב מאיזה חומר הייתם רוצים שהדק יהיה עשוימבמבוק? אורן? איפאה? ואולי בכלל סינטטי? לאחר מכן חישבו על השטח עליו יוקם הדקמה גודלו? באיזה גובה תרצו את הדק שלכם? דעו לומר לאיש המקצוע האם האזור מרוצף בטון, על ידי מרצפות או על האדמה ומהו פחות או יותר התקציב שלכם כדי שיוכל לתכנן לכם דק עץ שתוכלו לעמוד במחיר שלו.

הקמת התשתית

חשוב מאוד שהקורות יהיו במרווחים מדויקים ואופטימליים אחת מהשנייה. הדק חייב להיות חזק ויציב לשאת משקל של אנשים, רהיטים או ציוד כבד. יש לשים לב שהמשטח מחוזק כפי שצריך במקומות הנכונים ושהוא ישר.

חיבור קורות דק עץ

יש לוודא טרם החיבור שהקורות הן ללא רבב, נטולות סדקים או חורים ושהם יפים למראית עין. הברגים המשמשים לחיבור משטח דק עץ הם לא ברגים רגילים. רוב הדקים המוקמים היום נבנים בצורה סימטרית וישרה.

צבע

זהו אלמנט חשוב מאוד שכן צבע הוא דבר מתבלה והוא האחראי למראהו החיצוני של הדק. אם תעשו שימוש בצבע שבדרך כלל צובעים איתו עץ רגיל, הרי שגזרתם על המשטח החדש והיקר שלכם חיים קצרים שישחקו מהר מאוד. מומלץ להשתמש רק בצבע שמן לדק השומר עליו מפני פגעי מזג האוויר השונים ומשווה לו מראה רענן שנשמר לאורך זמן.

יש אנשים שיחליטו להתקין דק באופן עצמאי. למרות שזו אפשרות קיימת, מאוד לא רצוי לעשות זאת אם אתם לא מומחים וחסרי ניסיון בהקמה של דקים. יש המון אלמנטים נסתרים מהעין שיש לקחת בחשבון ואם תעשו זאת לא נכון, תסתכנו בחוסר עמידות וחוסר יציבות (מה שעלול להוות סיכון בטיחותי) ותשקיעו זמן ומשאבים רבים בבנייה של דק שיתפרק ויתבלה עד מהרה.למה לשבור את הראש? התייעצו עוד היום עם מומחים לבניית דקים מעץ ותבנו לכם משטח נהדר במהירות

Rate this post